Cursus werken met Duplo poppetjes
Werken met duplo-poppetjes is van oorsprong een contextuele methodiek met Duplo-poppetjes en ander materiaal. In deze cursus wordt het toegepast in het systemisch werken in relaties en gezinnen.
9.4/10 (2 beoordelingen)
- Home
- Cursusaanbod
- Cursus werken met Duplo poppetjes
Ontdek de kracht van werken met duplo poppetjes tijdens deze cursus. Leer de grammatica van de methode en ontdek hoe visualisatie ondersteuning kan bieden bij individuele en relatie/gezinstherapie, voor zowel kinderen als volwassenen. Deze basiscursus behandelt veelvoorkomende thema's, zoals parentificatie, loyaliteit, relatiedynamieken, gezinsrelaties, rouw, trauma en opvoeding. De theoretische achtergrond van de methode is systeemtherapeutisch en contextueel. Of je nu een eerste of hernieuwde kennismaking met werken met duplo poppetjes zoekt, deze cursus biedt de kennis en vaardigheden die je nodig hebt om deze effectieve therapievorm toe te passen.
Deze cursus in momenteel geaccrediteerd bij:
Doelstelling
Het doel van de cursus is het zelf leren werken met het materiaal* en op die manier werken met duplo poppetjes te creëren naast onze verbale taal, alsmede om een integratie te bereiken tussen het praten en het gelijktijdig hanteren van de poppetjes en het materiaal. Je leert hoe je je handen kan laten doen wat je intuïtie ingeeft en ze te laten neerzetten wat een cliënt probeert te zeggen of niet in woorden uit kan drukken. Aan het einde van deze cursus kunnen de deelnemers:
- De eigen hulpverlenersrelatie met werken duplo poppetjes neerzetten en hebben deelnemers daar meer inzicht in.
- Het basismateriaal van werken met duplo poppetjes toepassen.
- Systemische en contextuele begrippen met werken met duplo poppetjes neerzetten.
- Een rouwpad uitzetten.
- Parentificatie herkennen en visualiseren
- Vanuit systemisch perspectief kijken naar de client en het aangemelde probleem
De cursist leert zowel de krachten en kwetsbaarheden, hulpbronnen en lasten in te schatten. Ook leert de cursist waar de ruimte voor de verandering zit, en waaraan gewerkt gaat worden met de cliënt of het cliëntsysteem.
*materiaal: hiermee wordt bedoeld de visualisatiemiddelen zoals onder meer de duplo- en playmobilpoppetjes, gestileerde krijgertjes in zwart en rood, blokjes, gekleurde viltjes, een toverstaf, kleurige doosjes (schatkistjes) en touwtjes.
Contacturen: 12
Zelfstudie: 8
Academici en HBO opgeleide hulpverleners werkzaam in de jeugdhulpverlening en de GGZ.
Reviews
9.4/10 (2 beoordelingen)
Duidelijke koppeling theorie en praktijk. Fijn om...
Duidelijke koppeling theorie en praktijk. Fijn om vooraf te lezen en tijdens cursus in beeld te brengen. Veel verschillende voorbeelden waardoor je de variabele inzetbaarheid ziet.
Super mooie cursus met veel eye openers!
Super mooie cursus met veel eye openers!