Claudia de Vries

Claudia de Vries

Claudia de Vries heeft 20 jaar ervaring op het gebied van systeemgerichte hulpverlening binnen de kinder- en jeugdpsychiatrie, jeugdbescherming en jeugdhulpverlening. Haar expertise terreinen zijn kinderen, jongeren en hun gezinnen in moeilijke omstandigheden. Momenteel is zij werkzaam als systeemtherapeut bij Kenterjeugdhulp waar zij werkt met kinderen, jongeren en jongvolwassenen met complexe problematiek in de leeftijd van 0 tot 24 jaar, doorgaans met multi problem systemen. Eerst in generalistische ambulante poli teams en daarna in het specialistisch FACT Jeugd team.

Daarnaast heeft zij een eigen praktijk bij Stichting Doof & Co waar zij individuele, relatie- en gezinstherapie geeft aan doven en slechthorenden. Claudia is actief lid van de Nederlandse Vereniging voor Relatie en Gezinstherapie en zit in de congrescommissie dat verantwoordelijk is voor het organiseren van het jaarlijkse landelijke congres, en inspirerende workshops en bijscholingsdagen.

  1. Home
  2. Onze docenten
  3. Claudia de Vries

Cursussen gegeven door Claudia de Vries

    Multiproblem gezinnen

    De cursus 'Multiproblem gezinnen' is ontwikkeld om hulpverleners handvatten te bieden bij het werken met gezinnen die kampen met problemen op meerdere gebieden. Je leert hoe je effectief kunt interveniëren vanuit een systeemperspectief en hoe je een samenwerkingsrelatie opbouwt met het gezin. De cursus behandelt onderwerpen zoals stress, crisis, conflict en opvoedingsproblematiek. Casuïstiek van deelnemers speelt hierbij een belangrijke rol.

    Gezinsdiagnostiek

    30 januari 2025
    Amsterdam
    18 contacturen

    Leer hoe je gezinsonderzoek op een effectieve manier uitvoert met de cursus 'Gezinsdiagnostiek'. Ontdek hoe je de gezinscontext in kaart brengt en samenwerkt met gezinsleden om oplossingen te vinden voor problemen. Pas de opgedane kennis toe in jouw eigen werkpraktijk.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Ontvang maandelijks updates over ons cursusaanbod. Je kunt je op elk gewenst moment weer uitschrijven.