Workshop omgaan met trainingsacteurs
Hoe zet je in je onderwijs een trainingsactuer in en wat zijn de voordelen hiervan.
- Home
- Cursusaanbod
- Workshop omgaan met trainingsacteurs
Binnen het onderwijs worden er steeds vaker trainingsacteurs ingezet. Wat we terug horen is dat cursisten hierdoor zich beter voorbereid voelen op de praktijk en het oefenen levensechter voelt dan onderling oefenen. Docenten merken dat het geleerde beter blijft hangen. Er is een zogenaamd ‘dubbel leereffect’ omdat ze leren van elkaar.
Sommige docenten hebben hier weinig ervaring mee of vinden het lastig om voor zich te zien hoe ze een acteur in kunnen zetten. Anderen werken er al mee, maar zouden meer willen weten hoe ze het op een andere manier in kunnen zetten.
In deze workshop maak je kennis met het werken met een trainingsacteur en weet je hoe je een acteur in kunt zetten.
Doelstelling
Na afloop van de workshop:
Weet je wat het nut is van het inzetten van een trainingsacteur.
Heb je kennis gemaakt met het werken met een acteur.
Heb je kennis gemaakt met een aantal vormen waarmee je kunt werken met een acteur in de lessen.
Contacturen: 3 uur
Zelfstudie: 1 uur
Docenten die meer willen weten van het werken met trainingacteurs