PRI; een nieuwe kijk op vroegkinderlijke stress en trauma

In deze cursus maak je kennis met de PRI (Past Reality Integration); een methode die een oplossing biedt bij het ontmantelen van destructief geworden emoties en gedrag in het leven van kinderen, adolescenten en volwassenen.

Er zijn op dit moment geen cursussen beschikbaar
  1. Home
  2. Cursusaanbod
  3. PRI; een nieuwe kijk op vroegkinderlijke stress en trauma

Inhoud

Naast de verbeterde diagnostiek zijn we als hulpverlener in de jeugdhulpverlening en de GGZ als ook in het onderwijs altijd op zoek naar de best passende opvoedingsondersteuning en behandeling. Een belangrijke vraag daarbij is of we het gedrag van het kind als ongewenst of een probleem beoordelen óf zijn we in staat de grote onvervulde behoefte en pijn daarachter  werkelijk te begrijpen? Zijn we ons bewust van het grote emotionele lijden van een kind dat niet krijgt wat het nodig heeft? Snappen we voldoende waarom ouders deze opvoedingsvragen hebben en waarom het de ouders niet lukt  hun kind liefdevol op te voeden?

De Past Reality Integration (PRI) is een methode die een oplossing biedt bij het ontmantelen van destructief geworden emoties en gedrag in het leven van kinderen, adolescenten en volwassenen.  Het geeft een antwoord op hoe we gedrag van kinderen, adolescenten en volwassenen kunnen begrijpen en niet in laatste instantie daarmee ook de emoties, reacties en gedrag van onszelf als hulpverlener. 

Het is een nieuw paradigma waar vanuit dan ook een zeer waardevolle en een verrassend nieuwe aanpak ontstaat voor de hulpverlening bij het  luisteren en handelen naar ouders en kinderen.

Tijdens de 2-daagse cursus wordt ingegaan op de essentie van de PRI (Past Reality Integration).
Er wordt uitleg gegeven over  het theoretisch kader van de PRI methode en praktisch geoefend met een aantal basisvaardigheden uit deze therapie die gestoeld is op moderne neurowetenschappelijke inzichten.


Werkwijze

De cursus bevat afwisselende werkvormen. Naast theoretische inleidingen door de docent en koppeling naar de praktijk , wordt er naast demonstraties vooral veel geoefend . Er wordt gewerkt aan de hand van de door de cursisten ingebrachte casuïstiek.

 

Doelstellingen

Na deze 2-daagse training heeft de cursist kennis over de PRI als methode en inzicht in de mogelijkheden van het vertalen in de praktijk.
De cursist heeft enkele tools in handen om gedrag als beschermingsmechanisme  te (h)erkennen en bespreekbaar te maken met de ouders en kinderen als ook in inhoudelijk overleg  met collega’s.


Wijze van toetsing

De toetsing van de kennis zal plaats vinden aan de hand van een ingeleverde casusbeschrijving.

Vragen? Wij helpen je!

Ons team staat altijd voor jou klaar om jouw vragen te beantwoorden. Bekijk onze veelgestelde vragen of neem contact met ons op!

Ik moet mij nog bij de VGCt registreren als cognitief gedragstherapeut in opleiding om aan de toelatingseisen van mijn cursus te voldoen. Mag ik met de cursus starten?
Ik schrijf me in voor een cursus waarvoor toelatingseisen gelden. Hoe laat ik jullie weten dat ik aan deze eisen voldoe?
Ik ben geregistreerd bij het SKJ. Hoe kom ik in aanmerking voor mijn punten?
Ik heb een cursus afgerond en een certificaat ontvangen, maar er zijn geen punten ingevoerd in PE online. Hoe kan dat?
Is er een kans dat mijn cursus toch niet doorgaat?
Ik heb een cursus afgerond. Wanneer kan ik mijn certificaat verwachten?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

En ontvang updates over cursussen en krijg toegang tot unieke kortingscodes.